Sista dagen!

Nu narmar det sig verkligen!
Imorn flyger jag till Sverige igen.

Idag at vi frukost pa Wildberry for att fira Chloes fodelsedag.
Sen fixade jag lite och akte och sa adjo till (blonda) Conny.
Pa kvallen vid 17 tiden akte vi till Toys R Us och Chloe fick valja en cykel.
Sen blev det Potbelly mat och glass pa Oberweis :)

Nar vi kom hem igen gav jag barnen scrapbooken jag gjort till dom.
Och till foraldrarna hade jag en parm med recept.

Jo, tidigare idag fiuck ju Chloe fodelsedagspresent ocksa. Hon fick av mig: handskar (fina for att kla ut sig i), Rosa sapbubblor, en prinsess-handduk, en "hex-bug" (kan inte forklara men en liten leksak med batteri som gar runt typ en insekt) och ett kort sa klart...

HOPPAS att vaskorna inte ar allt for tunga imorn! Vet typ att det kommer bli overvikt men hoppas det inte blir for mycket och att det bara ar en vaska. Vi aker till flygplatsen vid 11:15 imorn pa dagen.

Nu ska jag fixa det allra sista typ.

Kram Madeleine

Resan!

15e Juni
Flog till Fort Myers, hamtade hyrbilen, akte till Fort Myers Beach.
Korde sedan mot en "rest area" som ar en plats man kan vila/sova i bilen pa.
Sov i bilen :)

16e Juni
Korde mot Key West, genom alla andra Keys och over manga broar.
Det var valdigt fint dar och tog cirka 3 timmar kanske att kora over.
Var i Key West ett tag och sag den sydligaste punkten i kontinentala USA.
Akte till en annan "rest area" och sov dar...

17e Juni
Borjade kora med malet installt pa Daytona Beach, men pa vagen fick jag syn pa skyltar till "Cocoa Beach" sa jag bestamde mig for att kora dit forst. Det var trevligt, men badade inte. Kollade runt och solade lite. Dom hade en stor surf-affar dar, kallad "Ron Jon Surf Shop"... Korde sedan vidare mot Daytona Beach och val dar fick jag kora in med bilen pa stranden, det var haftigt. Parkerade och sen badade jag och solade och tog det lugnt. Tills det borjade spo-regna, fast da var jag redan i bilen som tur var. Korde sakta men sakert mot Orlando. Sov i bilen.

18e Juni
ORLANDO! Ja da vart jag antligen framme i Orlando och tog mig direkt till nojesparken. Universal Studios, Islands of Adventure... Gick dar i stort sett hela dagen och det var mycket trevligt. Akte flera ak-attraktioner, de flesta faktiskt. Var ocksa pa Harry Potter varlden och det var coolt och mysigt, dom hade byggt upp det som "Hogsmeade" i boken. Kopte "butterbeer" och det var gott, oversattningen blir ju "smor-ol" men det var ingen ol och ingen alkohol, mer som last med nagot uppepa typ caramel gradde :)
"Harry Potter and the forbidden journey" kandes som att flyga typ, man satt i en grej och akte efter Harry typ, fast man hade inga 3d glasogon eller sa, vet inte hur det funkade, men kul var det.
Sen korde jag till mitt hostel/motell. Det var bra dar, hade eget rum med litet kok och badrum. Sov dar.

19e Juni
Tog sovmorgon och sen akte jag till "downtown" Orlando och tittade lite men var inte sa mycket att se. Korde istallet till flygplatsen for att lamna bilen igen. Tog buss tillbaka till motellet och tog det lugnt, sov dar.

20e Juni
Tog buss till Amtrak stallet, sedan tag (med Amtrak) till Miami. Buss fran Amtrak stationen i Miami, till South Beach dar mitt hostel var. Kom fram sent och var trott sa jag sov bara da.

21a Juni
Vaknade pa hostel i Miami, gick tidigt till stranden, South Beach. Solade och badade lange. Llite senare ringde Felipe (som jag kanner sen Hawaii och han bor i Miami). Han hamtade mig och vi akte till ett hotell dar dom hade en pool pa taket. Jattefint var det! Hade varsta utsikten over hela Miami Beach typ. Dar stannade vi nagra timmar och hans kompis bestallde mat at alla, han var visst nagon rik manniska, haha... Sen korde Felipe mig till mitt hostel igen.

22a Juni
Gick mest runt i Miami dar och kollade i affarer och lite sant, ville inte vara pa stranden for mycket eftersom jag brande mig dagen innan da. Pa kvallen gick jag och en tjej fran mitt rum till stranden i alla fall, men det var ju inte mycket sol ute da som tur var. Badade en stund och gick tillbaka sen.

23e Juni
Min sista dag i Miami, akte downtown till sjalva staden med buss. Gick runt dar nagra timmar, cirka tva tror jag. Efterat tog jag buss tillbaka igen och gick runt lite vid South Beach, var pa stranden och tog ett sista dopp i havet. Pa kvallen gick jag runt pa gatorna vid stranden och det var fullt liv och rorelse dar sa klart...

24e Juni
Tog mig fran hostel i Miami till flygplatsen i Miami med buss. Dar flog jag till New Orleans. Tog buss till mitt hostel, "India House" dar och checkade in. Tog det mest lugnt den dagen, handlade lite varor for frukost och sa. Akte en stund med streetcaren (trolley) till French Quarter och gick pa Bourbon Street. Sov pa hostel sen.

25e Juni
Grattis till mig, hehe. Tog sovmorgon och vilade mig. Sen kom Conny, min kompis. Hon akte pa "swamp tour" och da gick jag och handlade lite vin och chips for kvallen... Nar hon kom tillbaka fick jag ett kuvert fran henne som var fran kompisarna har liksom (au pairer). Vi gick ut och at mat pa "Bubba Gump", sen gick vi till Bourbon Street och kopte en drink var och drack lite vin. Det var trevligt. Sen akte vi till hostel igen och satt dar en stund och pratade, ute alltsa pa bakgarden sa att saga.

26e Juni
Conny och jag gick runt i New Orleans och at Beginets pa Cafe Du Monde. Sen tog vi en tur med angbaten Natchez. Det var trevligt och fint. Vi at lunch dar ocksa. Turen holl pa i cirka 2 timmar. Efterat tog vi oss till hostel och Conny akte hem. Jag vilade tror jag och laste och sa. Var en stund pa bakgarden igen.

27e Juni
Jag akte med streetcar till Garden District och gick runt dar lite och tittade pa fina hus och aven en kyrkogard. Var dar nagra timmar och sedan akte jag in till stan igen och gick runt lite igen i New Orleans (French Quarter). Kom hem sent till hostel och packade allt redo for i morgon.

28e Juni
Tog bussen till Amtrak (taget) stationen, satt dar och laste for jag var tidig. Sedan borjade den 19 timmar langa resan mot Chicago. Det gick bra, satt bredvid en trevlig kille och vi pratade och at. Gick bra att sova ocksa, aven fast jag inte hade sovkupe typ. Satt i satet och sov, fast fallde ner rygggrejen lite och sa, gott om plats for benen var det. Pa morgonen kopte jag frukost och sen var det bara nagon timme tills jag var framme i Chicago. Tog taget darifran till Libertyville, en timme och dar hamtade min vardpappa mig. Sa var resan slut...

Jag kommer uppdatera detta inlagg med bilder nar jag far tid :)